6de Woensdag van Ternat: Concrete ideeën uit de ronde tafelgesprekken

- Hoe zou de uitwisseling van expertise en ondersteuning tussen burgers en scholen kunnen werken?
- noden van scholen in kaart brengen
- ouders met specifieke vaardigheden in kaart brengen
- de principes van duaal leren toepassen
- Hoe kan een gemeente bijdragen tot een ideale leeromgeving? Hoe kunnen de bibliotheek en verenigingen een grotere rol spelen in een lokaal educatief project?
- organisatie van een jeugdplatform met afgevaardigden van elke school
- een netwerkdag organiseren tussen scholen, verenigingen en bibliotheek
- de gemeente werft een brede schoolcoördinator aan
- Hoe ziet een eigentijds pedagogisch project eruit waarbij zoveel mogelijk leerlingen leersucces ervaren? Hoe kunnen leerlingen, ouders en buurten meer betrokken worden bij het schrijven van een lokaal pedagogisch project?
- uitwisseling en samenwerking organiseren tussen scholen, verenigingen en buurten
- een gezamenlijk jaarthema organiseren voor alle scholen
- scholen maken hun evaluatiebeleid breder: rekening houden met verworven vaardigheden buiten de school
- oudercomités ook inschakelen in pedagogisch beleid van de scholen
- Op welke manier, hoe kunnen we de waardering voor leerkrachten in het onderwijs vergroten?
- Ternatse leerkrachten in de kijker plaatsen via gemeentelijke kanalen
- Bal van de Ternatse leerkracht organiseren
- groeiplatform rond coaching van leerkrachten
- Op welke manier, hoe kunnen we de waardering voor jongeren in Ternat vergroten?
- niet-schoolgerelateerde competities organiseren
- ouder met kind i.s.m. leerkracht een les laten geven